Kişiye Özel VIP Eğitim Nedir? Bireylerin Birbirlerinden Farklı Özellikleri ve Farklı Durumları
Biyoritim (veya biyolojik ritim), Dr. Hermanna Swoboda ve Dr. Wilhelm Fliess tarafından ortaya atılmış kuramsal bir tezdir. İnsanın doğumdan itibaren duygusal, fiziksel ve zihinsel olarak belirli periyotlarla aynı değişimleri gösterdiğini iddia eder. Başka bir deyişle insan aynı sürelerde tekrarlanan ritmik iniş ve çıkışlar halinde duygusal, fiziksel ve zihinsel durumlar yaşar. Bu zaman periyotları fiziksel olarak 23 gün, duygusal olarak 28 ve zihinsel olarak 33 günlük devrelerdir. Biyoritimde tüm değerler doğumda 0’dan başlar ve insanın hayatı sonuna kadar aynı frekanslarda dalgalanarak seyreder.
Basit hesaplarla 23 ve 28 günlük döngüler her 644 günde bir tekrarlanır (veya 1 3/4 yıl). 23, 28 ve 33 gün döngüleri ise 21.252 günde bir (veya 58,2+ yıl) tekrarlanır.
Biyoritim tezinin doğruluğu net olarak kanıtlanmamış olsa da şu bir gerçektir ki,
Her bireyin BEDENSEL olarak diğer bireylerden farklı bir biyoritmik grafiği vardır. Yani fiziksel gücünün ve bedeninin dayanıklılık derecesi, günlere ve saatlere göre aynı olmayıp farklı bir değişim göstermektedir.
Her bireyin DUYGUSAL olarak diğer bireylerden farklı bir biyoritmik grafiği vardır. Yani duygusal durumu, hislerinin olumluluk derecesi, günlere ve saatlere göre aynı olmayıp farklı bir değişim göstermektedir.
Her bireyin ZİHİNSEL olarak diğer bireylerden farklı bir biyoritmik grafiği vardır. Yani aklını ne ölçüde verimli kullanabildiğini gösteren, zihinsel kapasitesinin derecesi günlere ve saatlere göre aynı olmayıp farklı bir değişim göstermektedir.
Her bireyin SEZGİSEL olarak diğer bireylerden farklı bir biyoritmik grafiği vardır. Yani sezgilerinin ona ne denli yardımcı olabileceğini gösteren sezebilme yeteneğinin derecesi günlere ve saatlere göre aynı olmayıp farklı bir değişim göstermektedir.
Dolayısıyla her bir bireyin farklı farklı durumları ve biyolojik yapıları varken aynı anda, aynı ortamda, aynı etkinlik ve aynı eğitimde aynı performansı göstermesi beklenemez.
Her bir bireyin kendine has bu durumları dikkate alınırsa aynı zaman diliminde ve aynı derste 20-30 kişilik bir sınıfta öğrencinin maksimum performansta olması beklenemez. Çünkü,
- Her öğrencinin kendine özgü düşünme ve öğrenme yeteneği vardır.
- Her öğrencinin kendine özgü algılama zaman aralığı vardır.
- Her öğrencinin kendine özgü öğretmeniyle uyum ritmi vardır.
- Her öğrencinin kendine özgü soruları vardır.
- Öğrenci derste anlamadığı bir kısmı, arkadaşlarının yanında sormak istemeyebilir.
- Öğrenci kitlesel eğitim yerlerinde, öğretmenini değiştirme hakkına sahip değildir.
- Öğretmenin öğrenci ile birebir diyalog kurma suresi, 15-20 kişilik sınıf ortamında maksimum 2-3 dakika iken, kişiye özel VIP eğitimle bu süre, dersin tamamını kapsar.
- Kişiye özel VIP eğitim ev rahatlığında yapılır. Öğrencinin dikkati dağıldığı anda kısa sureli mola verilir, daha sonra konuya tekrar devam edilir.
- Kitlesel eğitim yerlerinde, 40 dakikalık ders suresi içerisinde maksimum 10-12 örnek çözülürken, kişiye özel VIP eğitim sisteminde 20-30 örneğe kadar çıkabilir.
- Kitlesel eğitim yerlerinde öğretmen her öğrenciye uygun anlatma tarzı seçemez ve ortak bir anlatım tarzı belirleyemez. Dersi anlatırken ve her öğrencinin sorularıyla tek tek ilgilenemez. Ancak Kişiye özel VIP eğitim sisteminde sadece sizin çocuğunuza özgü bir ders anlatma tarzı belirler ve sorulara tek ve detaylı cevap verir.
- Kişiye özel eğitim, başarıya ve sonuç almaya odaklıdır. Kitlesel eğitim yerlerine göre, kişiye özel eğitim sistemi ile bir öğrencinin verim alma oranı %70-80 daha fazladır.
- Kişiye Özel VIP eğitim sisteminin verim alınması ve sonuç odaklı olabilmesi için 1-4 kişilik gruplarda eğitim yapılması gerekir. Bu konu eksiği olan veya öğrenme zorluğu çeken öğrencilerde daha da önemlidir. Özellikle ara sınıf öğrencilerinin 1-4 kişilik kişiye özel VIP eğitim gruplarında ders alması konuları öğrenme ve eksiklerini kapatma noktasında çok önemlidir.
- Kişiye Özel VIP eğitimle az dersle kısa zamanda sonuç alındığı için öğrenci zamandan tasarruf eder artan zamanlarını başka etkinlikler de kullanabilir.
- Kişiye Özel VIP Eğitim sistemi ilk defa Matematik Dünyası ® kurucusu Muammer Karaarslan tarafından ortaya konmuş ve uygulanmıştır.
Sonuç Odaklı Eğitim Teknikleri
Eryaman özel ders veren eğitimcilerimiz her öğrencimize özel olarak avantaj sağlayacağından dolayı başarısının da yükselmesini sağlayacaktır. Kaliteli eğitim teknikleri sayesinde konsantrasyonunuz da üst seviyeye çıkacaktır. Böylelikle gireceğiniz sınavlarda başarı sağlamanın yanı sıra aynı zamanda da okul başarınız da yükselmiş olacaktır. Siz kendi eksikliklerinizin farkına varmadan hocalarımız sizin eksikliğinizi tespit edecektir.
Eryaman & Ankara Matematik Özel Ders
Eryaman’da özel ders almak isteyen öğrencilere matematik ve geometri başta olmak üzere bütün derslerde yardımcı olmaktayız. Öğrencilerin en çok zorlandığı derslerin başında matematik, geometri ve fizik gelmektedir. Biz uzman kadromuzla, öğrencilere doğru yolu göstererek, bu zor gözüken derslerin üstesinden gelmesini sağlamaktayız.
Eryaman’da ikamet eden ve özel ders isteyen öğrencilerin alacakları dersleri, kurs veren öğretmenlerce kendi kurumlarında alması öğrenme ve sonuç alma bakımından tercih edilmesi gereken en iyi yoldur.
Eryaman’da son zamanlarda özel ders veren öğretmenlerin sayısı oldukça artmış gibi gözükmektedir. Fakat tecrübesi olmayan bu kişilerin öğrencileri doğru yönlendiremediğine şahit olmaktayız. Burada velilerin dikkat etmesi gereken şey, çocuğuna MEB’e bağlı bir kursta özel ders aldırmasıdır. Diğer türlü veli herhangi bir sorunda karşısında bir muhatap bulamayabilir. Daha önemlisi özel ders aldıracağı öğretmenin tecrübesi ve kalitesini bilemeyebilir ve şansa kalmış bir durumdur. Para ve zaman boşa harcanmış olabilir. Bu sebeple tavsiyemiz rasgele internetten veya dışarıdan bir öğretmen bulmak yerine MEB’ e bağlı güvenilir bir kurumdan ders alması daha avantajlıdır. Çünkü kurslar ayakta kalabilmesi için iyi olmak zorundadırlar. Bir çok kurs kaliteyi yakalayamadığı için açılıp kapanmaktadır. Devamlı tabela değişmektedir.
Kadromuzda bulunan öğretmenlerin her biri marka kalitesi gereği belli kriterlere göre seçilmiş ve uzun yıllardır çalışılan ve sonuç alınan eğitimcilerdir. İyi bir öğretmenin nereden mezun olduğu önemlidir ama çok önemli değildir. Önemli olan öğrenciye yaklaşımı, ders anlatım tarzı, bilgi düzeyi, test tekniği uygulayabilmesi, muhakeme ve düşünmeye sevk etmesi, ilham vermesi, sınıf hakimiyeti, sorulan sorulara karşı yaklaşımı ve cevaplama tarzı, tahta kullanımı, ders giriş çıkış sürelerine dikkat etmesi, ses tonu, ders anlatımında Türkçeyi kullanabilme ve hitap şekli gibi birçok etken söz konusudur. Öğretmenin çok iyi üniversiteden mezun olması çok iyi bir sonuç alınacağı memnun olunacağı anlamına gelmemektedir. Bizim eğitimcilerimiz balık yemeyi değil balık tutmayı öğretir.
Bayan öğretmen isteyen velilerin de bu isteğine cevap veriliyor. Kurs merkezlerinde Kişiye Özel VIP Eğitim paketleri uygulanmaktadır.